Somad Jago Mude Kebon Dalem

Posted on


EPISODE KE-2

Seperti biase nye ba’da Maghrib anak-anak Kampung Dalem belajar ngaji ame Kong Sadeli. Somad nyang kebetulan cucu kesayangan engkong udah puluhan kali khatam 30 jus, bace an nye faseh, tajwid nye bener, makhroj nye pas. Orang kate kalo die lagi nderesin Qur’an merdu banget, makhroj ame tartil nye jelas bekelime, bikin merinding kite nyang dengerin.

Nah Somad udah bise bantuin engkong nye ngajar ngaji, jadi murid-murid dibagi due kelompok. Kelompok yang baru belajar ame kelompok yang udah faseh tinggal matengin tajwid ame tartil nye..

Di bagian nyang masih ijo eni nih nyang ade setori romantika nye, soal nye di sini ade murid perempuan kembang mawar kampung Dalem. Name nye Nur Qomari, biase di panggil enur. Sebage mane name nye, NUR QOMARI, cahaya bulan..nih anak emang muke nye besinar terang kayak bulan tanggal lime belas, putih bersih ber cahaye. Alis nye item kereng, rambutnye lemes panjang se pinggang, item kayak areng. Idung nye mancung-bangir ngegemesin, mate nye tajem, bulu mate nye lentik. Nyang sering bikin Somad gemeteran kalo ngajarin si Enur nih, bibir nih anak..tipis merah, basah biar kagak pake lipen setip. Belon lagi kalo Somad lagi nyontohin bace an, Enur suke ngelirik Somad. Jadi dah Somad grogi. “A’uuuudzuu bi…bill..bi..billl..” Somad lupe bace audzu aje gare-gare dilirik ame Enur.

Enur anak nye Bang Solikun. Juragan Sado di Kampung Dalem, Orang nye pendiem, dan..Jawara sepangkatan Bang Marjuk. Bang Solikun masih ke itung encang nye Somad, sodare misan Bang Marjuk.

Biar kate dulu keliatan nye kagak ade masalah antare Bang Marjuk ame Bang Solikun, sebenernye ade persaingan diem-diem, Due Jawara eni sodare satu guru waktu belajar maen pukulan BELUT PUTIH dari Kong DulAmit. Bang Solikun ngerase dibeda in ame encing nye dalem hal pelajaran. Padahal sebenernye same aje, Kong Dul kagak pilih kasih. Cuman Kong Dul eni kan emang keras kalo ngajar, kalo salah ye dibentak. Kude-kude kurang betaju..abis dah didepak.

Bang Solikun merase tersinggung kalo diomelin, maklum aje name nye juge ponakan ame encing.. Bang Marjuk, biar kate ame babe nye kendiri, belajar sungguh-sungguh. Waktu besambut ame Solikun ye bebeneran, Sabet bener, tepak bener, rambet, rimpes, jugil, bentus bebeneran banget..Permaenan kedue nye same-same cakep, rapi dah.. Kalo Bang Marjuk orang nye terbuke, blak-blakan. Bang Solikun pendiem, tapi kalo sambut ye kejem juge. Pernah suatu malem, gare-gare Solikun sedikit ngelamun, pipinye kene kepret Bang Marjuk, Praakk…

“Buseett…lu bebeneran Juk?”

“Maap, Kun..nah elu ngape ngelamun aje. Kapan kate Babe pukulan keras cepet kagak bole dipentil. Tadi lu pentil, ye tangan gue ilang trus masup. Jangan salain gue kalo lu kene kepret.”

“Jadi..ayo lagi. Lu nyang masup, Juk”

Solikun pasang pake langkah tige. Kaki kiri nye di depan, kanan di belakang ngebentuk siku. Kude-kude kagak begitu lebar, sedeng aje selebar pundak, badan bediri rileks. Tangan kiri di depan, tangan kanan di belakang. Nih pasangan sebenernye pasangan buat masuk, tapi solikun cerdik. Die minte Bang Marjuk yang masuk, tapi die juga mo ngeduluin masuk.

Begitu Bang Marjuk masuk nyodok ke ulu ati nye, die pecah luar. Tangan kiri Bang solikun mapag, ditempel nye tangan Bang Marjuk, sembari dirimbang, tenage Bang Marjuk dirobah. Bebarengan tangan kanan Bang Solikun nyangkol atawe bandut kantong menyan Bang Marjuk. Seettt…Bang Marjuk pecah ke kiri, nepak mo nangkep tangan sembari bawe turun. Bang Solikun kagak kalah cepet, kaki kanan nye geser, kaki kiri nye nyabet sembari tepak gedor pake tangan kanan. Bang Marjuk kaget, pecah mundur. Diuber, pukulan susun dilancarin bang Solikun. “Awas Bang…” Gubraaaakkk!!! Mate kaki Bang Marjuk kesenggol cegatan bang solikun, keseimbangan nye ilang dan kagak ketulungan lagi die kejengkang.

Seri : satu-satu

Dari tuh setori, ampe sekarang Bang Solikun tetep merase kurang puas..

Ape lagi die peratiin Somad rajin banget latian nye. Pernah Somad minte dibenerin ame encang nye.

“Cang, Babe kan udeh kagak ade. Menurut cerite Babe, encang dulu belajar bareng babe ame engkong. Trus kate Babe lagi, encang maennye lebih rapi dari babe. Kalo bole, aye minte tulung dibenerin, Cang. Pelajaran aye dari babe bari ampe langkah ame jurus doang, belum ade sambutnye..Pegimane, cang?”

“Kagak bisa, Mad..lu belajar aje kendiri, lagian buat apaan belajar maen pukulan? Lu mo jadi jagoan kayak Babe lu? Udah deh, gue empet kalo inget jaman dulu gue belajar ame engkong lu”.

Udah, segitu doang..Somad segen minte lagi. Soal nye die paham banget kalo encang nye orang nye pendiem dan kaku. Susah diajak ngomong. Padahal Somad demen banget lame-lame di rumah encang nye. Soal nye ape lagi kalo bukan ade si Cahaya Rembulan, Nur Qomari nyang diem-diem udah ngebetot die punye ati..

-bersambung-

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s